schilderen over epoxy?
j***@hotmail.com
2018-01-23 15:03:31 UTC
In de bodem van mijn motorschip verzamelt zich altijd wat water, zoals
condens en laatst dus vanwege lekkage van een raam. Omdat de binnenkant van
de huid nogal onregelmatig is (het is een geklonken schip, dus nogal veel
naden, en je hebt die 'V' omdat de platen om de kielbalk zijn geklonken)
heb ik, om een vlakke bodem van binnen te krijgen (dit heeft een naam, is
me even ontschoten) een bepaalde hoeveelheid epoyhars gegoten, dit na eerst
alles kaal gehaald te hebben (er was nogal wat roest) en in de 2
componentenprimer gezet te hebben.
Het resultaat is goed, ik heb nu een vlakke bodem en het water verzamelt
zich nu op de epoxylaag ipv mijn stalen huid, echter het probleem is nu dat
geen enkele verf zich op de epoxy houd. De 1 componenten verf gaat
loszitten als er wat water in heeft gestaan, de 2 componentenverf gaat
bladderen. Wat doe ik fout? De epoxyhars is gewoon standaard epoxy zoals
dat ook bij reparatiesetjes met fiber matjes zit.
Bij en te koude uitharding van epoxy vormt er zich aan de oppvlakte een Amine laagje. Dit voelt als een Was laagje. Als je hier overheen schildert dan hecht er inderdaad niets op. Een stalen huid/vlak is vaak te koud (dauwpunt).
a***@gmail.com
2020-03-16 21:12:43 UTC
Post by j***@hotmail.com
[...]
Vragen over epoxy op hout polyester of staal .ik heb diverse boten gebouwd met alle hout eers een 2 laagjes epoxy te inpregneren dus poryn vullrn ..waarom. als ik dat namelijk niet doe en over de epoxye arcryl spuit komen na 3 a 4 maanden de poryen van het hout toch terug en met een onderlaagje van epoxy niet ,,,,en ps als je bang bent met epoxy te werken vanwege de temperatuur dan verwarm het voor een kacheltje een 15 min zodat je het gemische proces alvast start en dan pas gebruiken ...want als de temperatuur iets te koud is activeerd de chemishe reactie niet ,.wil je meer weten vraag maar misschien kan ik je helpen ,.ik schilder thuis zelfs de deurposten de spuit de deuren nog met epoxy pe pu waarom..epoxy pü word zo lekker haard dat de smeer er niet meer zo makkelijk intrekt .bijvoorbeeld sigma 1800 pu verkrijt niet en vergeeld niet of nauwelijks gr ron ,,ps haal en geef niet teveel geld uit aan al die verhalen epoxy is een super goedje