Discussion:
Ligplaats aan het ijsselmeer
(te oud om op te antwoorden)
Nieuwsgroepen
2008-03-27 21:49:38 UTC
Permalink
Beste NGPRS,

Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.


In hoopvolle afwachting,
Hans
Ron
2008-03-27 22:27:07 UTC
Permalink
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd
in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke
jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af
of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen
met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Hans,
We hebben een paar jaar bij Marina Muiderzand gelegen. Eerst met een
volksboot op het jollenterrein en later aan een steiger met een Kieviet 680.
Eigenlijk best een leuke haven, goed bereikbaar met auto maar niet met ov.
Perfecte uitgangspositie richting Markermeer en Ijsselmeer.
Veel faceliteiten op het terrein met o.a. Kniest watersportwinkel,
restaurant, kleine supermarkt. Goede sanitaire voorzieningen.
Leuk voor de kinderen is het strandje bij het jollenterrein met diverse
kinderspeelapparatuur en door 'n scheidingslijn beschut zwemgedeelte.
Er ligt voor een godsvermogen aan dure jachten daar en onze ervaring is dat
niet iedereen even vriendelijk is, erg veel 'kak'.......
Ligplaatsen zijn niet echt goedkoop. Als geld niet echt een rol speelt is
het zeker een aanrader.
Groet Ron
Jan Willem van Wijngaarden
2008-03-31 17:34:16 UTC
Permalink
Post by Ron
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen
altijd in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een
leuke jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn
er altijd mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij
vragen ons af of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen
hebben. Wij zeilen met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Hans,
We hebben een paar jaar bij Marina Muiderzand gelegen. Eerst met een
volksboot op het jollenterrein en later aan een steiger met een Kieviet 680.
Eigenlijk best een leuke haven, goed bereikbaar met auto maar niet met
ov. Perfecte uitgangspositie richting Markermeer en Ijsselmeer.
Veel faceliteiten op het terrein met o.a. Kniest watersportwinkel,
restaurant, kleine supermarkt. Goede sanitaire voorzieningen.
Leuk voor de kinderen is het strandje bij het jollenterrein met diverse
kinderspeelapparatuur en door 'n scheidingslijn beschut zwemgedeelte.
Er ligt voor een godsvermogen aan dure jachten daar en onze ervaring is
dat niet iedereen even vriendelijk is, erg veel 'kak'.......
Ligplaatsen zijn niet echt goedkoop. Als geld niet echt een rol speelt
is het zeker een aanrader.
Groet Ron
Ook ik lig in Muiderzand, vanuit Utrecht its meer dan 25 minuten rijden.
Naast de aardige dingen die daarover gezegd zijn bevalt mij de indeling
wel. De steigers zijn ingedeeld naar scheepsmaat en daarmee in de
praktijk zeer gescheiden werelden. Ons bootje meet 9 meter en ligt
daarmee tussen allemaal vergelijkbare boten van 9 meter. Dat is de
E-steiger en die is voor de kleinere bootjes. Dat is over het algemeen
vriendelijk volk. Hoe het op de andere steigers is qua sfeer maak ik
eigenlijk niet mee. Als je een beetje aardige buren hebt lig je er
volgens mij prima. En vergeet de reistijd en -kosten niet als je in de
Randstad woont, Friesland is echt een eind verder, dat uur dat je extra
moet rijden moet je ook terug, en km's kosten ook geld vandaag de dag.
Als je 30 keer 75 km verder moet rijden maakt dat 4500. Telt ook lekker
aan...
Jan Willem
MarcelD
2008-03-31 19:11:35 UTC
Permalink
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen
altijd in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een
leuke jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn
er altijd mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij
vragen ons af of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen
hebben. Wij zeilen met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
Ook wij liggen in Muiderzand en het bevalt prima. Goed te bereiken, leuk
voor de kinderen (strandje met speeltoestellen, leuk zwemwater) en alles
is gewoon goed geregeld. Windrichting maakt niet uit: je kan altijd
gemakkelijk de haven in- of uitkomen (het is geen Stavoren of Hindeloopen).

In de haven is alles netjes geregeld, gratis wifi, Kniest zit er.
Liggeld is niet mals, maar je hebt wel gewoon een goede haven die van
alle gemakken is voorzien.

Elitair? Er liggen wel grote en enorm grote schepen, maar het gros is
gewoon zeiler (motorboten zijn er niet zoveel), en omdat iedereen aan
een vrij lange steiger met boten van vergelijkbaar formaat ligt heb je
eigenlijk geen probleem met grote bakken als je een klein bootje hebt of
badkuipjes als je zelf een grote schuit vaart. Ik ga er (voorlopig) niet
meer weg....

Groet

MArcel
Ron
2008-03-31 21:09:11 UTC
Permalink
Post by MarcelD
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen
altijd in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een
leuke jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn
er altijd mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij
vragen ons af of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen
hebben. Wij zeilen met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
Ook wij liggen in Muiderzand en het bevalt prima. Goed te bereiken, leuk
voor de kinderen (strandje met speeltoestellen, leuk zwemwater) en alles
is gewoon goed geregeld. Windrichting maakt niet uit: je kan altijd
gemakkelijk de haven in- of uitkomen (het is geen Stavoren of
Hindeloopen).
In de haven is alles netjes geregeld, gratis wifi, Kniest zit er. Liggeld
is niet mals, maar je hebt wel gewoon een goede haven die van alle
gemakken is voorzien.
Elitair? Er liggen wel grote en enorm grote schepen, maar het gros is
gewoon zeiler (motorboten zijn er niet zoveel), en omdat iedereen aan een
vrij lange steiger met boten van vergelijkbaar formaat ligt heb je
eigenlijk geen probleem met grote bakken als je een klein bootje hebt of
badkuipjes als je zelf een grote schuit vaart. Ik ga er (voorlopig) niet
meer weg....
Groet
MArcel
Aangezien we in Almere wonen konden we lid worden van de WSV Almere Haven.
Na een wachttijd van 2 jaar kregen we een ligplaats toegewezen.
Nu liggen we alweer 3 jaar in Almere Haven. We hebben er echt geen moment
spijt van gehad, de mensen zijn hier veel vriendelijker en wat ook niet
onbelangrijk is, dat het liggeld precies de helft is van wat we bij het
Muidezand betaalden, dat scheelt dus echt heel veel !!
Verder is misschien ook de jachthaven van het Naarderbos een optie voor
Hans. De jachthaven daar valt volgens mij ook onder de Den Daas groep.
Gr. ron

Goodvibrations
2008-03-28 00:02:37 UTC
Permalink
Gefeliciteerd met je boot. Fijne tijdsbesteding.
Ik heb een aantal jaren geleden veel havens bekeken langs het Ijsselmeer
toen we niet langer in Flevo Marina wilden liggen. (saai achterland en te
ver van Den Haag)
De meeste havens aan het IJsselmeer zijn ongeveer even duur als FlevoM,
omdat de paar verenigingen met een eigen haven een wachtlijst van hier tot
.. Block van Kuffeler is een koopje. Maar dat is geen leuk stadje.
Naarden en Muiden vonden we leuk, duur en kouwe kak natuurlijk. Muiderzand
is geen stadje.
Wij zijn uitgekomen op Monnickendam. Eerst de Marina en nu al weer een paar
jaar de Jachthaven Waterland. Zie prijslijst op hun website. Daar liggen we
met veel plezier. Aardige en behulpzame mensen, gemiddelde watersportwinkel,
goed restaurant, werf, broodjes op zondagmorgen, etc. Het oude stadje zelf
heeft op loopafstand een keus aan winkels, pannekoekhuis, nononsens cafe's
etc. En belangrijk: op een leuke zeilafstand van Hoorn en Enkhuizen langs
meestal hogerwal. Je moet wel altijd eerst 20 minuten door de Gouwzee.
Kunnen je accu's mooi opladen. Volendam heeft een splinternieuwe jachthaven.
Die ken ik nog niet, maar maakt wel dat ook elders in de omgeving
ligplaatsen vrij gekomen zijn.
In Jh Waterland zien we vanuit de kuip regelmatig de leuk geleide zeilschool
voor kinderen vanaf wanneer ze kunnen zwemmen, langs komen.
Het grote verschil tussen Friesland en Noordholland is dat NH tussen de
middag open is. Daarom zijn de havenstadjes in NH ook wat welvarender dan in
F.

Mocht je vanwege reisafstand ofzo toch aan Friesland denken, dan is Makkum
een onderzoek waard. De jachthaven heeft 5 sterren sanitair en is verbonden
met een huisjespark met voorzieningen. En een stadje op fietsafstand. (Fiets
wel voor zes uur terugbrengen en tussen de middag gaan varen, of op je rug
in een weiland naar de wolken kijken ;-)

Succes, ronald
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
pieterw4809@live.nl
2008-03-28 06:25:06 UTC
Permalink
On Fri, 28 Mar 2008 01:02:37 +0100, Goodvibrations
Post by Goodvibrations
Gefeliciteerd met je boot. Fijne tijdsbesteding.
ja, je moet er wat voor over hebben om met goed fatsoen in deze
prachtige ng te mogen potsen. Het voordeel is dat het vaarseizoen de
gehele winter doorloopt. :-)

Cheers, Pieter
Capolavoro
2008-03-28 06:37:25 UTC
Permalink
Post by Nieuwsgroepen
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje.
Aan de Friese kust:
- Makkum (Marina) is goed, met strand van Makkum vlak bij voor de
kids; goed bereikbaar via Afsluitdijk. Makkum zelf is ver weg: 40 min
lopen.
- Workum: Gemeentehaven is goed, maar 45 min lopen van dorp. Wel
strand.
- Hindeloopen: voor de duitsers
- Staveren: mooie marina, prima strandje, dicht boij dorp, maar over
de weg onbereikbaar zo ongeveer.
- Lemmer: goed bereikbaar, maar altijd tegen de wind in die rothoek
uit zeilen. Geen strand dichtbij. Dus ook voor de duitsers.

Flevoland:
- de hele rij havens N en Z van Lelystad. hmmm.
- Muiderzand, zie eerdere opm.

Holland:
- Monnickendam: die Gouwzee elke keer wordt je Gauwzat; de tijdwinst
van minder rijden raak je ruim kwijt aan die vaargeul.
- Volendam: misschien is die nieuwe marina iets, en je hebt geen
Gouwzee geul te varen (klein stukje)
- Edam: erg klein, wel leuk.
- Hoorn: Grashaven. Niks tegen, alleen dat Hoorn aan het Markermeer
ligt.....
- Enkhuizen: veel mooie havens (Compagnies, Buys) maar over de weg
lastig: minstens half uur vanaf de snelweg en dan ook nog de hele stad
door (of over de Markerwaarddijk vanaf Lelystad, maar ja, als je daar
al bent waarom zou je dan naar Enkhuizen rijden....)
- Andijk: beetje saai....
- Medemblik: daar lig ik. Pekelharinghaven of Regattacenter. Beide
goed. Leuk stadje, altijd wat te doen. Strandjes aan de Vooroever,
goeie surfgelegenheid, en HET grote voordeel: 5 minuten van de A7. Ik
woon in Mijdrecht, maar rij altijd in 47 minuten naar Medemblik (al 20
jaar). Dat is sneller dan naar Hoorn of Enkhuizen. Monnickendam is
mischien een 15 minuten dichterbij, en die ben je dan weer kwijt op
die Gouwzee (zou de Saai- en Lang zee moeten heten).
- Den Oever. geen dorp, geen strand, rommelige haven.

De grote voordelen van het noordelijk IJsselmeer vind ik:
- veel meer havens (Markermeer is eigenlijk alleen Hoorn en de
Gouwzee)
- Texel binnen een halve dag te bereiken
- Vlieland/Terschelling binnen 8-10 uur (1 dag)

groet
t
Martin
2008-03-28 11:42:12 UTC
Permalink
On Thu, 27 Mar 2008 23:37:25 -0700 (PDT), Capolavoro
Post by Capolavoro
- Enkhuizen: veel mooie havens (Compagnies, Buys) maar over de weg
lastig: minstens half uur vanaf de snelweg en dan ook nog de hele stad
door
Buyshaven niet
--
Martin
Wim Blankenstijn
2008-03-29 13:16:55 UTC
Permalink
Post by Capolavoro
Post by Nieuwsgroepen
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje.
- Den Oever. geen dorp, geen strand, rommelige haven.
Mijn mening over Den Oever is positiever:
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
Strandje met ondiep water op 1 km, mooi bos om de hoek.
Gratis leenfietsen van de jachthaven.
Jachhaven met prima voorzieningen, aardige en behulpzame mensen.
Rustige hoek van IJsselmeer, bij westelijke winden redelijk beschut
Waddenzee om de hoek (met rustige sluis)

Wim.
Capolavoro
2008-03-29 13:27:42 UTC
Permalink
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
ik heb er eens aarbeien gekocht; toen ik uit 20 dozen rotte aardbeien
1 doosje goeie had samengesteld werden ze boos....
Post by Wim Blankenstijn
Strandje met ondiep water op 1 km, mooi bos om de hoek.
inderdaad mooi bos
Post by Wim Blankenstijn
Gratis leenfietsen van de jachthaven.
Jachhaven met prima voorzieningen, aardige en behulpzame mensen.
die fiets heb je ook echt wel nodig !
maar inderdaad aardige mensen, en restaurant de Dikke Bries in de
haven!
Post by Wim Blankenstijn
Rustige hoek van IJsselmeer, bij westelijke winden redelijk beschut
Waddenzee om de hoek (met rustige sluis)
en maar 100 minuten zeilen vanaf Medemblik
groet
t
Tom
2008-03-29 13:55:02 UTC
Permalink
Post by Capolavoro
die fiets heb je ook echt wel nodig !
maar inderdaad aardige mensen, en restaurant de Dikke Bries in de
haven!
En niet te vergeten de verkoop van superverse én betaalbare vis in Den Oever
bij de Zeeverse Vismarkt Wieringen, oesters en ander uitstekend zeebanket,
zó van het schip...

Tom.
FSD
2008-03-29 18:36:00 UTC
Permalink
Wel een hoog teken gehalte in het bos!
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
Strandje met ondiep water op 1 km, mooi bos om de hoek.
Gratis leenfietsen van de jachthaven.
Jachhaven met prima voorzieningen, aardige en behulpzame mensen.
Rustige hoek van IJsselmeer, bij westelijke winden redelijk beschut
Waddenzee om de hoek (met rustige sluis)
Wim.
pieterw4809@live.nl
2008-03-29 19:45:44 UTC
Permalink
On Sat, 29 Mar 2008 14:16:55 +0100, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
heb je niet een hapje gegeten in het restaurantje van 1 van mijn
achterneven, op de kade?

Cheers, Pieter
Wim Blankenstijn
2008-03-30 09:58:25 UTC
Permalink
Post by ***@live.nl
On Sat, 29 Mar 2008 14:16:55 +0100, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
heb je niet een hapje gegeten in het restaurantje van 1 van mijn
achterneven, op de kade?
Cheers, Pieter
Als wij niet aan boord happen, dan is het meestal in de Dikke Bries.
Zie: http://www.dedikkebries.nl/
Een dikke aanrader.

Maar welke achterneef raad jij aan ?

Wim
pieterw4809@live.nl
2008-03-30 13:36:22 UTC
Permalink
On Sun, 30 Mar 2008 11:58:25 +0200, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Post by ***@live.nl
On Sat, 29 Mar 2008 14:16:55 +0100, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
heb je niet een hapje gegeten in het restaurantje van 1 van mijn
achterneven, op de kade?
Cheers, Pieter
Als wij niet aan boord happen, dan is het meestal in de Dikke Bries.
Zie: http://www.dedikkebries.nl/
Een dikke aanrader.
Maar welke achterneef raad jij aan ?
http://www.fbg.nl/71422

op de kade van de vissershaven.
wordt nu beheerd door de dochter.
binnen vind je een fotografisch eerbetoon aan zijn vader, mijn
(aangetrouwde) oudoom Joop Boersen, ooit schipper/eigenaar van de
WR66, Sara Magdalena, vernoemd naar mijn oudtante en zonder twijfel de
mooiste vrouw in mijn familie. :-)

Cheers, Pieter
Martin
2008-03-30 13:53:18 UTC
Permalink
Post by ***@live.nl
On Sun, 30 Mar 2008 11:58:25 +0200, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Post by ***@live.nl
On Sat, 29 Mar 2008 14:16:55 +0100, Wim Blankenstijn
Post by Wim Blankenstijn
Dorp 2 km, geen leuk stadje, maar wel winkels.
heb je niet een hapje gegeten in het restaurantje van 1 van mijn
achterneven, op de kade?
Cheers, Pieter
Als wij niet aan boord happen, dan is het meestal in de Dikke Bries.
Zie: http://www.dedikkebries.nl/
Een dikke aanrader.
Maar welke achterneef raad jij aan ?
http://www.fbg.nl/71422
op de kade van de vissershaven.
wordt nu beheerd door de dochter.
binnen vind je een fotografisch eerbetoon aan zijn vader, mijn
(aangetrouwde) oudoom Joop Boersen, ooit schipper/eigenaar van de
WR66, Sara Magdalena, vernoemd naar mijn oudtante en zonder twijfel de
mooiste vrouw in mijn familie. :-)
AKA Senseous Senseo Sara?
--
Martin
unknown
2008-03-28 07:44:30 UTC
Permalink
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd
in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke
jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af
of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen
met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
pieterw4809@live.nl
2008-03-28 08:07:53 UTC
Permalink
Post by unknown
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
en daar liggen allemaal vriendelijke watersporters zoals jij, P.?

Cheers, Pieter
Tom
2008-03-28 10:32:05 UTC
Permalink
Post by ***@live.nl
Post by unknown
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
en daar liggen allemaal vriendelijke watersporters zoals jij, P.?
Dat maakt niet eens zoveel uit. De wachtlijst voor een plekje in Durgerdam
bij vereniging De Watergeuzen of rest van de jachthaven beslaat zo'n twintig
jaar... niet echt een handig advies van P.

Tom.
unknown
2008-03-28 10:52:42 UTC
Permalink
Nee, ik koos voor een plekje dichter bij huis zodat ik op
de fiets erheen kon. En of ik vriendelijk ben, ach daar
zijn de meningen waarschijnlijk verdeeld over.
Ik ben hier echter niet om roem of eeuwige vriendschappen
te vergaren/smeden;-)) Maar gewoon informatief.
Post by ***@live.nl
Post by unknown
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
en daar liggen allemaal vriendelijke watersporters zoals jij, P.?
Cheers, Pieter
Ben
2008-03-28 10:32:19 UTC
Permalink
Post by unknown
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd
in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke
jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af
of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen
met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
Dit is niet echt een oplossing tenzij je veel geduld hebt.
Voor de de ligplaatsen bij watersportvereniging het IJ kom je niet
zomaar in aanmerking. Lid worden ( ballotage) wachttijd, terwijl bij
de andere vereniging in Durgerdam de ballotage vervalt maar ook daar
is een wachttijd van enkele jaren vor een plekje.
Bovendien wat is er te beleven in Durgerdam? Niets dus.
Kortom een nietszeggend advies.

Groetend,

Ben
Tom
2008-03-28 10:38:03 UTC
Permalink
Post by Ben
Dit is niet echt een oplossing tenzij je veel geduld hebt.
Voor de de ligplaatsen bij watersportvereniging het IJ kom je niet
zomaar in aanmerking. Lid worden ( ballotage) wachttijd, terwijl bij
de andere vereniging in Durgerdam de ballotage vervalt maar ook daar
is een wachttijd van enkele jaren vor een plekje.
Veel meer dan 'enkele jaren'. Durgerdam is een van de populairste
jachthavens van Amsterdam vanwege de nabijheid en de prettige ligging aan
het buiten-IJ buiten de Oranjesluizen, plus nog eens de historische omgeving
van het vissersdorp. Probleem is hier wél het parkeren...
Post by Ben
Bovendien wat is er te beleven in Durgerdam? Niets dus.
Mwa, ben ik niet met je eens. Het terras van de Oude Taveerne is op zomerdag
erg gezellig. In het kerkje zingt met regelmaat een fraai kerkkoor... ;-)

Tom.
unknown
2008-03-28 10:55:42 UTC
Permalink
Ga jij nou maar in zo'n plastic tobbehaven tussen de asos
met Boston Whalers liggen je weg te laten bleren door schreeuwerige
blowers en drugsbaronnen;-)) Wanneer ik ooit zou besluiten mijn
motorboot tegen een sailer te verruilen is dat de locatie waar ik
heen wil.
Post by Ben
Post by unknown
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
Dit is niet echt een oplossing tenzij je veel geduld hebt.
Voor de de ligplaatsen bij watersportvereniging het IJ kom je niet
zomaar in aanmerking. Lid worden ( ballotage) wachttijd, terwijl bij
de andere vereniging in Durgerdam de ballotage vervalt maar ook daar
is een wachttijd van enkele jaren vor een plekje.
Bovendien wat is er te beleven in Durgerdam? Niets dus.
Kortom een nietszeggend advies.
Groetend,
Ben
pieterw4809@live.nl
2008-03-28 11:09:10 UTC
Permalink
Post by unknown
Ga jij nou maar in zo'n plastic tobbehaven tussen de asos
met Boston Whalers liggen je weg te laten bleren door schreeuwerige
blowers
blowers schreeuwerig?
dat is echt iets nieuws P.
ik dacht dat die een beetje suf voor zich uit zaten te staren.

Cheers, Pieter
unknown
2008-03-28 12:00:39 UTC
Permalink
Dat is een veel gehoord misverstand.
Het gaat dan veelal over jongeren die spijbelen, de al wat
oudere THC verslaafde gaat erop als een trein, zeker in
combinatie met wat wit poeder. Wat in BW kringen meer
regel dan uitzondering is.
Post by ***@live.nl
Post by unknown
Ga jij nou maar in zo'n plastic tobbehaven tussen de asos
met Boston Whalers liggen je weg te laten bleren door schreeuwerige
blowers
blowers schreeuwerig?
dat is echt iets nieuws P.
ik dacht dat die een beetje suf voor zich uit zaten te staren.
Cheers, Pieter
pieterw4809@live.nl
2008-03-28 22:07:42 UTC
Permalink
Post by unknown
Dat is een veel gehoord misverstand.
zozo.
Post by unknown
Het gaat dan veelal over jongeren die spijbelen, de al wat
oudere THC verslaafde gaat erop als een trein, zeker in
combinatie met wat wit poeder.
zozozo.
nou P., het witte poeder wordt meestal gebruikt om je compleet klem te
kunnen zuipen. Echte blowers doen zich daar niet aan tegoed.
Post by unknown
Wat in BW kringen meer
regel dan uitzondering is.
BW kringen?
Wat zijn BW kringen?

Nou, op jouw expertise zal maar niet koersen, P.

Cheers, Pieter
Ben
2008-03-28 14:13:05 UTC
Permalink
Post by unknown
Post by Ben
Post by unknown
Niet aan het IJsselmeer, maar uiterst ludiek en een heel mooie plek.
http://www.buurt-online.nl/amsterdam/durgerdam/
Dit is niet echt een oplossing tenzij je veel geduld hebt.
Voor de de ligplaatsen bij watersportvereniging het IJ kom je niet
zomaar in aanmerking. Lid worden ( ballotage) wachttijd, terwijl bij
de andere vereniging in Durgerdam de ballotage vervalt maar ook daar
is een wachttijd van enkele jaren vor een plekje.
Bovendien wat is er te beleven in Durgerdam? Niets dus.
Kortom een nietszeggend advies.
Groetend,
Ben
Ga jij nou maar in zo'n plastic tobbehaven tussen de asos
met Boston Whalers liggen je weg te laten bleren door schreeuwerige
blowers en drugsbaronnen;-)) Wanneer ik ooit zou besluiten mijn
motorboot tegen een sailer te verruilen is dat de locatie waar ik
heen wil.
Als je met bovenstaande quote refereert naar bijvoorbeeld jachthaven
Uitdam, hetgeen gezien je opmerking niet geheel ondenkbaar is, wil ik
je wel meedelen dat het gerust wel meevalt met dit soort vooroordelen
ten aanzien van schreeuwerige blowers en drugsbaronnen (Als ik de
verhalen moet geloven staan er inderdaad mogelijk caravans van
mensen die een dubieuze broodwinning hebben)
Tijdens een overnachting in deze jachthaven heb ik echter geen
problemen ondervonden anders dan op andere locaties.

Verder spreek ik de hoop uit dat je nimmer besluit je motorboot te
wisselen voor een motorsailer, als je uitgekeken bent op het
koeienkonten kijken tijdens het varen, opdat ik er niet aan zou moeten
denken dat je mogelijk mijn buurman zou zijn voor één nacht gezien je
revolutionaire denkbeelden en uitlatingen maar dit terzijde.

Groetend,

Ben
lodewijk stegman
2008-03-28 14:41:51 UTC
Permalink
Ben wrote:

[in reactie op P]
Post by Ben
Verder spreek ik de hoop uit dat je nimmer besluit je motorboot te
wisselen voor een motorsailer, als je uitgekeken bent op het
koeienkonten kijken tijdens het varen, opdat ik er niet aan zou moeten
denken dat je mogelijk mijn buurman zou zijn voor één nacht gezien je
revolutionaire denkbeelden en uitlatingen maar dit terzijde.
¨Revolutionaire denkbeelden¨? Omdat P een voorstander is van een
fatsoenlijke belastingmoraal? Gekker moet het niet worden!

Verder moet het me van het hart dat je niet erg meewerkt aan de
resocialisatie van P, Ben. Maar dit geheel en al terzijde.

--
Stegman
Ben
2008-03-28 16:28:47 UTC
Permalink
Op Fri, 28 Mar 2008 15:41:51 +0100 schreef lodewijk stegman
Post by lodewijk stegman
[in reactie op P]
Post by Ben
Verder spreek ik de hoop uit dat je nimmer besluit je motorboot te
wisselen voor een motorsailer, als je uitgekeken bent op het
koeienkonten kijken tijdens het varen, opdat ik er niet aan zou moeten
denken dat je mogelijk mijn buurman zou zijn voor één nacht gezien je
revolutionaire denkbeelden en uitlatingen maar dit terzijde.
¨Revolutionaire denkbeelden¨? Omdat P een voorstander is van een
fatsoenlijke belastingmoraal? Gekker moet het niet worden!
Verder moet het me van het hart dat je niet erg meewerkt aan de
resocialisatie van P, Ben. Maar dit geheel en al terzijde.
Voor resocialisatie van "P " is het waarschijnlijk veel te laat.
Mogelijk is er in een ver verleden iets mis gegaan, te denken valt
mogelijk aan een val op het fontanel waarvan de gevolgen in eerste
instantie niet merkbaar waren maar naarmate de jaren verstreken toch
opspelen.

Overigens is er niets mis met een fatsoenlijke belastingmoraal mits
eenieder zich aan de spelregels houdt.

Zijn bijdragen in de discussie "nog gevaren met Pasen" gaan mij iets
te ver. Zijn gedachten kronkel is in dezelfde orde van grootte,
weliswaar op een iets ander vlak, als toegeschreven aan de heer
Wilders.

Groetend,

Ben
Tom
2008-03-28 14:42:52 UTC
Permalink
Post by Ben
Als je met bovenstaande quote refereert naar bijvoorbeeld jachthaven
Uitdam, hetgeen gezien je opmerking niet geheel ondenkbaar is, wil ik
je wel meedelen dat het gerust wel meevalt met dit soort vooroordelen
ten aanzien van schreeuwerige blowers en drugsbaronnen (Als ik de
verhalen moet geloven staan er inderdaad mogelijk caravans van
mensen die een dubieuze broodwinning hebben)
Die gaan thans langzamerhand de camping en de jachthaven verlaten, nu de
eigenaar een zeer forse vernieuwingsslag maakt (inclusief uitbreiding van de
jachthaven) en Landall Greenparks alhier mogelijk een bungalowpark gaat
beginnen. Ook de toenemende internationale toeristendruk in de zomer
betekent voor de betatoueerde habitué's dat ze zich er steeds minder thuis
voelen en stukje bij beetje hun heil elders gaan zoeken. De focus van de
camping verandert van vaste staanplaatsen voor
porceleinenherderinnencaravans naar nieuwe luxe bungalows voor
verblijfstoeristen. Maar dat transformatieproces zal nog wel enige jaren in
beslag nemen.

Tom.
lodewijk stegman
2008-03-28 14:47:07 UTC
Permalink
Post by Tom
Post by Ben
Als je met bovenstaande quote refereert naar bijvoorbeeld jachthaven
Uitdam, hetgeen gezien je opmerking niet geheel ondenkbaar is, wil ik
je wel meedelen dat het gerust wel meevalt met dit soort vooroordelen
ten aanzien van schreeuwerige blowers en drugsbaronnen (Als ik de
verhalen moet geloven staan er inderdaad mogelijk caravans van
mensen die een dubieuze broodwinning hebben)
Die gaan thans langzamerhand de camping en de jachthaven verlaten, nu de
eigenaar een zeer forse vernieuwingsslag maakt (inclusief uitbreiding van
de jachthaven) en Landall Greenparks alhier mogelijk een bungalowpark gaat
beginnen. Ook de toenemende internationale toeristendruk in de zomer
betekent voor de betatoueerde habitu�'s dat ze zich er steeds minder
thuis voelen en stukje bij beetje hun heil elders gaan zoeken. De focus
van de camping verandert van vaste staanplaatsen voor
porceleinenherderinnencaravans naar nieuwe luxe bungalows voor
verblijfstoeristen. Maar dat transformatieproces zal nog wel enige jaren
in beslag nemen.
Mja. Nee; dat klinkt inderdaad ontzettend naar vooruitgang, zeg.

Die drugsbaronnen hebben overduidelijk te weinig connecties in de
vastgoedmaffia.

--
Stegman
Aart Koelewijn
2008-03-29 14:51:12 UTC
Permalink
Post by Tom
Post by Ben
Als je met bovenstaande quote refereert naar bijvoorbeeld jachthaven
Uitdam, hetgeen gezien je opmerking niet geheel ondenkbaar is, wil ik
je wel meedelen dat het gerust wel meevalt met dit soort vooroordelen
ten aanzien van schreeuwerige blowers en drugsbaronnen (Als ik de
verhalen moet geloven staan er inderdaad mogelijk caravans van mensen
die een dubieuze broodwinning hebben)
Die gaan thans langzamerhand de camping en de jachthaven verlaten, nu de
eigenaar een zeer forse vernieuwingsslag maakt (inclusief uitbreiding
van de jachthaven) en Landall Greenparks alhier mogelijk een
bungalowpark gaat beginnen. Ook de toenemende internationale
toeristendruk in de zomer betekent voor de betatoueerde habitu's dat ze
zich er steeds minder thuis voelen en stukje bij beetje hun heil elders
gaan zoeken. De focus van de camping verandert van vaste staanplaatsen
voor porceleinenherderinnencaravans naar nieuwe luxe bungalows voor
verblijfstoeristen. Maar dat transformatieproces zal nog wel enige jaren
in beslag nemen.
Tom.
Ik kom hier af en toe en heb geen slechte ervaringen. Ca. 10 jaar geleden
kwam ik een keer laat in september. Havenmeester was al naar huis, dus
zelf maar een plekje gezocht. 's-Avonds gezamenlijk etentje van de vaste
campingbewoners, werd ik meteen uitgenodigd, gezellig. Volgende ochtend
lekker uitgeslapen en op een nette tijd weg. Havenmeester was er nog
niet, heb dus geen liggeld kunnen betalen ;-)
--
Aart
pieterw4809@live.nl
2008-03-28 22:10:50 UTC
Permalink
Post by Ben
Verder spreek ik de hoop uit dat je nimmer besluit je motorboot te
wisselen voor een motorsailer, als je uitgekeken bent op het
koeienkonten kijken tijdens het varen, opdat ik er niet aan zou moeten
denken dat je mogelijk mijn buurman zou zijn voor één nacht gezien je
revolutionaire denkbeelden en uitlatingen maar dit terzijde.
joh, Ben, je neemt gewoon een lekkere joint en dan zal het je toch
worst zijn?
ganja bedwelmt de zinnen en scherpt het verstand, zoals de oude
hindoegeschriften vertellen.

Cheers, Pieter
Ben
2008-03-28 10:48:39 UTC
Permalink
Op Thu, 27 Mar 2008 22:49:38 +0100 schreef "Nieuwsgroepen"
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Gefeliciteerd met je boot maar om even de gedachten te bepalen wat
voor schip is het geworden met name de afmetingen omdat een niet te
onderschatten factor is bij het zoeken naar een ligplaats. Met name 10
meter boxen zijn erg gewild in de regio en daarvoor is veelal een
wachtlijst in vrijwel alle havens, wat eveneens van belang is uit
welke plaats in Nederland moet worden gereisd met oog op de afstand
woonplek en ligplaats hetgeen het tussentijds bezoek aan de boot tot
een crime kan maken.
om een voorbeeld te geven ik was woonachtig in Amsterdam en onze boot
lag in Monnickendam bij jachthaven van de Goor (tegenwoordig
Waterland) reistijd ca. 15 minuten zodat het bij een mooie zomeravond
goed te doen was hier naar toe te gaan. Na de overname van de
jachthaven en moe van de prijsverhogingen besloten wij te verkassen
naar Andijk ( een rustige jachthaven met gratis zwemmogelijkheden op
de naastgelegen camping het Grootslag voor het kleinkind) reistijd een
uur, hetgeen resulteerde in alleen de weekeinden naar de boot en dus
gemis van een hoop plezier. Een voordeel was wel dat het zeilen vanuit
Andijk veel leuker was door de meerdere mogelijkheden aan het
noordelijk IJsselmeer.

Groetend,
Ben
mike
2008-03-28 16:18:22 UTC
Permalink
blijft eigenlijk Medemblik over ; veel strand , alle soorten eettentjes ; Watersport is nummer een en vriendelijk volk . Voor telf. contakten wil ik je mailen . Mb.
"Ben" <***@xs4all.nl> schreef in bericht news:***@4ax.com...
Op Thu, 27 Mar 2008 22:49:38 +0100 schreef "Nieuwsgroepen"
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Gefeliciteerd met je boot maar om even de gedachten te bepalen wat
voor schip is het geworden met name de afmetingen omdat een niet te
onderschatten factor is bij het zoeken naar een ligplaats. Met name 10
meter boxen zijn erg gewild in de regio en daarvoor is veelal een
wachtlijst in vrijwel alle havens, wat eveneens van belang is uit
welke plaats in Nederland moet worden gereisd met oog op de afstand
woonplek en ligplaats hetgeen het tussentijds bezoek aan de boot tot
een crime kan maken.
om een voorbeeld te geven ik was woonachtig in Amsterdam en onze boot
lag in Monnickendam bij jachthaven van de Goor (tegenwoordig
Waterland) reistijd ca. 15 minuten zodat het bij een mooie zomeravond
goed te doen was hier naar toe te gaan. Na de overname van de
jachthaven en moe van de prijsverhogingen besloten wij te verkassen
naar Andijk ( een rustige jachthaven met gratis zwemmogelijkheden op
de naastgelegen camping het Grootslag voor het kleinkind) reistijd een
uur, hetgeen resulteerde in alleen de weekeinden naar de boot en dus
gemis van een hoop plezier. Een voordeel was wel dat het zeilen vanuit
Andijk veel leuker was door de meerdere mogelijkheden aan het
noordelijk IJsselmeer.

Groetend,
Ben
Hans
2008-03-28 18:28:48 UTC
Permalink
Wat een load aan reacties! Dat had ik niet verwacht. Het voelt als een warm
welkom. Het schip is een 32 voet van 10.30 mtr. Woonplaats Houten bij
Utrecht. Het liefst zouden wij weer lekker in friesland gaan liggen
(voorheen Heeg) echter de afstand..... Ik kan nog een plekje krijgen bij de
lelystadhaven. Iemand bekend met deze haven?

Nogmaals groet, Hans
Post by Ben
Op Thu, 27 Mar 2008 22:49:38 +0100 schreef "Nieuwsgroepen"
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Gefeliciteerd met je boot maar om even de gedachten te bepalen wat
voor schip is het geworden met name de afmetingen omdat een niet te
onderschatten factor is bij het zoeken naar een ligplaats. Met name 10
meter boxen zijn erg gewild in de regio en daarvoor is veelal een
wachtlijst in vrijwel alle havens, wat eveneens van belang is uit
welke plaats in Nederland moet worden gereisd met oog op de afstand
woonplek en ligplaats hetgeen het tussentijds bezoek aan de boot tot
een crime kan maken.
om een voorbeeld te geven ik was woonachtig in Amsterdam en onze boot
lag in Monnickendam bij jachthaven van de Goor (tegenwoordig
Waterland) reistijd ca. 15 minuten zodat het bij een mooie zomeravond
goed te doen was hier naar toe te gaan. Na de overname van de
jachthaven en moe van de prijsverhogingen besloten wij te verkassen
naar Andijk ( een rustige jachthaven met gratis zwemmogelijkheden op
de naastgelegen camping het Grootslag voor het kleinkind) reistijd een
uur, hetgeen resulteerde in alleen de weekeinden naar de boot en dus
gemis van een hoop plezier. Een voordeel was wel dat het zeilen vanuit
Andijk veel leuker was door de meerdere mogelijkheden aan het
noordelijk IJsselmeer.
Groetend,
Ben
Alex
2008-03-28 20:14:34 UTC
Permalink
Post by Hans
Wat een load aan reacties! Dat had ik niet verwacht. Het voelt als een warm
welkom. Het schip is een 32 voet van 10.30 mtr. Woonplaats Houten bij
Utrecht. Het liefst zouden wij weer lekker in friesland gaan liggen
(voorheen Heeg) echter de afstand..... Ik kan nog een plekje krijgen bij de
lelystadhaven. Iemand bekend met deze haven?
Nogmaals groet, Hans
Is de vraag of je per se buiten de sluizen wil liggen. Net binnen de
sluizen (lemmer, warns o.i.d.) is het vaak nogal wat goedkoper.

Lemmer is erg gezellig maar inderdaad, zoals iemand anders al aangaf,
een rothoek om weg te komen.

Voor de kinderen zou bijv. koudum leuk zijn (kuilart o.i.d). Leuke
camping met veel vertier en goede voorzieningen. Alleen iets verder
van de sluizen.
Lig zelf nu in warns. Is even een stukje op de motor naar de sluis
maar daarna zit je zo in enkhuizen, kornwerd, den oever e.d.
Sluis kan op zondagmiddag flink druk zijn trouwens.
Jaap
2008-03-29 09:09:27 UTC
Permalink
5 jaar in Lelystad Haven gelegen. Een commerciële haven met veel Duitsers.
Die zijn trouwens een stuk vriendelijker en benaderbaar dan de landgenoten
die daar liggen, nauwelijks antwoord als je ze een goedendag wenst.
Watersportwinkel op loopafstand, reataurant ook (duur, geen patatje
verkrijgbaar voor kinderen) en verder een correcte maar zakelijke haven.
Door de aanwas van grote boten kon ik na 4 maanden wachten een 10 meter box
krijgen bij de WVL (boven de Houtribsluizen) en dat bevalt een stuk beter.
Grote speelplaats voor kinderen (met een goed hek er om heen), snackbar
(waar je als passant een boodschappenlijstje in kan leveren voor
zondagochtend) , restaurant, winkel en vriendelijke lotgenoten. Financieel
een besparing van 50%, ook niet onbelangrijk. Aktieve vereniging,
winterberging op de hele grote parkeerplaats (afgesloten). Er komt
binnenkort een nieuwe grote botenkraan.

Groet,
Jaap
Post by Hans
Wat een load aan reacties! Dat had ik niet verwacht. Het voelt als een
warm welkom. Het schip is een 32 voet van 10.30 mtr. Woonplaats Houten bij
Utrecht. Het liefst zouden wij weer lekker in friesland gaan liggen
(voorheen Heeg) echter de afstand..... Ik kan nog een plekje krijgen bij
de lelystadhaven. Iemand bekend met deze haven?
Nogmaals groet, Hans
Post by Ben
Op Thu, 27 Mar 2008 22:49:38 +0100 schreef "Nieuwsgroepen"
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Gefeliciteerd met je boot maar om even de gedachten te bepalen wat
voor schip is het geworden met name de afmetingen omdat een niet te
onderschatten factor is bij het zoeken naar een ligplaats. Met name 10
meter boxen zijn erg gewild in de regio en daarvoor is veelal een
wachtlijst in vrijwel alle havens, wat eveneens van belang is uit
welke plaats in Nederland moet worden gereisd met oog op de afstand
woonplek en ligplaats hetgeen het tussentijds bezoek aan de boot tot
een crime kan maken.
om een voorbeeld te geven ik was woonachtig in Amsterdam en onze boot
lag in Monnickendam bij jachthaven van de Goor (tegenwoordig
Waterland) reistijd ca. 15 minuten zodat het bij een mooie zomeravond
goed te doen was hier naar toe te gaan. Na de overname van de
jachthaven en moe van de prijsverhogingen besloten wij te verkassen
naar Andijk ( een rustige jachthaven met gratis zwemmogelijkheden op
de naastgelegen camping het Grootslag voor het kleinkind) reistijd een
uur, hetgeen resulteerde in alleen de weekeinden naar de boot en dus
gemis van een hoop plezier. Een voordeel was wel dat het zeilen vanuit
Andijk veel leuker was door de meerdere mogelijkheden aan het
noordelijk IJsselmeer.
Groetend,
Ben
Hans
2008-03-29 20:59:00 UTC
Permalink
Hoi Jaap,

Je hebt mijn nieuwsgierigheid gewekt. Zoals jij het omschrijft en van wat ik
lees op de website, is dit voor ons een leuke, niet elitaire..... jachthaven
/ watersportvereniging. Ik heb gevraagd of ze nog een plekje hebben, ben
benieuwd. Bedankt voor je reactie!

Hans
Post by Jaap
5 jaar in Lelystad Haven gelegen. Een commerciële haven met veel Duitsers.
Die zijn trouwens een stuk vriendelijker en benaderbaar dan de landgenoten
die daar liggen, nauwelijks antwoord als je ze een goedendag wenst.
Watersportwinkel op loopafstand, reataurant ook (duur, geen patatje
verkrijgbaar voor kinderen) en verder een correcte maar zakelijke haven.
Door de aanwas van grote boten kon ik na 4 maanden wachten een 10 meter
box krijgen bij de WVL (boven de Houtribsluizen) en dat bevalt een stuk
beter. Grote speelplaats voor kinderen (met een goed hek er om heen),
snackbar (waar je als passant een boodschappenlijstje in kan leveren voor
zondagochtend) , restaurant, winkel en vriendelijke lotgenoten. Financieel
een besparing van 50%, ook niet onbelangrijk. Aktieve vereniging,
winterberging op de hele grote parkeerplaats (afgesloten). Er komt
binnenkort een nieuwe grote botenkraan.
Groet,
Jaap
Post by Hans
Wat een load aan reacties! Dat had ik niet verwacht. Het voelt als een
warm welkom. Het schip is een 32 voet van 10.30 mtr. Woonplaats Houten
bij Utrecht. Het liefst zouden wij weer lekker in friesland gaan liggen
(voorheen Heeg) echter de afstand..... Ik kan nog een plekje krijgen bij
de lelystadhaven. Iemand bekend met deze haven?
Nogmaals groet, Hans
Post by Ben
Op Thu, 27 Mar 2008 22:49:38 +0100 schreef "Nieuwsgroepen"
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Gefeliciteerd met je boot maar om even de gedachten te bepalen wat
voor schip is het geworden met name de afmetingen omdat een niet te
onderschatten factor is bij het zoeken naar een ligplaats. Met name 10
meter boxen zijn erg gewild in de regio en daarvoor is veelal een
wachtlijst in vrijwel alle havens, wat eveneens van belang is uit
welke plaats in Nederland moet worden gereisd met oog op de afstand
woonplek en ligplaats hetgeen het tussentijds bezoek aan de boot tot
een crime kan maken.
om een voorbeeld te geven ik was woonachtig in Amsterdam en onze boot
lag in Monnickendam bij jachthaven van de Goor (tegenwoordig
Waterland) reistijd ca. 15 minuten zodat het bij een mooie zomeravond
goed te doen was hier naar toe te gaan. Na de overname van de
jachthaven en moe van de prijsverhogingen besloten wij te verkassen
naar Andijk ( een rustige jachthaven met gratis zwemmogelijkheden op
de naastgelegen camping het Grootslag voor het kleinkind) reistijd een
uur, hetgeen resulteerde in alleen de weekeinden naar de boot en dus
gemis van een hoop plezier. Een voordeel was wel dat het zeilen vanuit
Andijk veel leuker was door de meerdere mogelijkheden aan het
noordelijk IJsselmeer.
Groetend,
Ben
FSD
2008-03-28 17:53:06 UTC
Permalink
"leuke" jachtaven in FlevoMarina, Deko en Muiderzand.........
Is dat geen contradictie?
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd in
Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke jachthaven
aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af of
er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen met
3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Hans
2008-03-28 21:52:17 UTC
Permalink
Beste Ngrprs,

Alvast bedankt voor alle reacties. Wij gaan morgen eens een mooi ritje
maken. Ik kom nog een keer terug met de eindselectie oke?

Grt, Hans
Post by Nieuwsgroepen
Beste NGPRS,
Na 3 jaar weer een boot gekocht. De voorpret is begonnen. Voorheen altijd
in Friesland gelegen met een 28 nu zijn wij op zoek naar een leuke
jachthaven aan het ijsselmeer liefst in een leuk stadje. Nu zijn er altijd
mogelijkheden als FlevoMarina, Deko en Muiderzand maar wij vragen ons af
of er ervaringsdeskundigen onder jullie zijn die ideeen hebben. Wij zeilen
met 3 kinderen in de leeftijd van 7 / 12 jaar.
In hoopvolle afwachting,
Hans
Loading...