probleem mercury 4.5 pk
Arno
2004-05-06 18:17:09 UTC
Mijn mercury 4.5 pk wil niet lekker lopen. Hij start wel maar vervolgens als
de choke eraf gaat of ik geef gas dan stopt hij ermee (ook met choke aan en
gasgeven.)

- de caburateur al helemaal schoongemaakt en uitgeblazen;
- bougie schoongemaak;
- nieuwe benzine.

Iemand suggesties?

Mvg,
Arno
CJM Janssens

Arno
Arno
Arno
Peter Goedhart
2004-05-06 18:35:45 UTC
Post by Arno
Mijn mercury 4.5 pk wil niet lekker lopen. Hij start wel maar vervolgens als
de choke eraf gaat of ik geef gas dan stopt hij ermee (ook met choke aan en
gasgeven.)
Heb ooit een motortje van iemand voor een prikkie gekocht met hetzelfde
euvel.
Hij zei wel eerlijk wat er aan de hand was
Uiteindelijk bleek een nieuwe benzineslang te lang, die liep boven de tank
langs, daardoor kon de benzine alleen hevelen kon met de choke aan.
Ik heb het slangetje 10 cm ingekort en hij loopt nu nog
CJM Janssens

rubatoo
2004-05-07 16:00:55 UTC
Hoi,

Is misschien te arm of te rijk afgesteld. In de handleiding staat mogelijks
de procedure hoe je dit moet aanpakken.

mvg
Bruno
Arno
corne van Oorschot
2004-05-10 18:58:00 UTC
Post by Arno
[...]
Als je de motor afsteld als hij niet recht hangt kloppen de
instellingen niet. Heb zelf ooit een motor afgesteld aan een
bankschroef waardoor hij scheef hing en dat was geen succes. Recht
gehangen ,afgesteld en lopen als een trein.
e***@gmail.com
2018-05-10 10:40:22 UTC
Post by Arno
[...]
hallo

kan iemand mij vertellen wat de weerstand moet zijn van een bobine
van een mercury 4.5 pk eencyl.2 tact.
hij vonkt niet meer
nadat ie onder water heeft gelegen

alvast dank