Ruggerini monteur gezocht
h***@gmail.com
2006-06-20 12:12:39 UTC
Mijn Ruggerini MM150 kan wel een beurt gebruiken.
Wie kan een monteur of service bedrijf in de buurt van ligplaats
Woubrugge aanbevelen? (liefst met Ruggerini ervaring/onderdelen op
voorraad)

Werkzaamheden:
-dop oliefilter zit vast (nee, dit is niethet type waar een
filter-ketting om past). Onder de dop zit een sintered filter, wat je
kan uitwassen met diesel. Dop zit MOER-vast...
-kleppen stellen (wil ik ook wel een keer zien)
-motor maakt af&toe bij starten+lopen naar bijgeluid (laadstroom lampje
blijft dan ook branden) als ik 'm dan stop en weer opnieuw start is het
weg. diagnose?

Alvast bedankt voor input & hulp/ervaringen. Groeten,
Hielke van Oostrum
***@oostrum.com
skype hielke_van_oostrum
Ben
2006-06-21 18:13:45 UTC
Post by h***@gmail.com
[...]
In onze vorige boot waarin ik, in eigen beheer, een Ruggerini MM190 heb
ingebouwd was het eenvoudig de onderdelen bij Alfa verschuur in Lisse te halen
waar alles voorradig was.
Na de overname door Allpa was ik voor de onderdelenservice aangewezen op"
Jachtservice Amsterdam Leslie" Oosterdokskade 5 in Amsterdam niet alle
onderdelen op voorraad maar in voorkopmende gevallen binnen twee werkdagen
beschikbaar. tel. 020-6251615
Een keer heb ik een dynamoregelaar gehaald in Aalsmeer in een werkplaats in het
fort Firma Reitsma Oosteinderweg 105 Aalsmeer tel 02907-347794.

Met betrekking tot je vraag voor ervaring met een monteur van deze firma's heb
moet ik je teleurstellen.
Al het onderhoud deden wij namelijk zelf binnen onze vriendenclub.

Verdere dealers bij jou in de buurt zijn te vinden in Reeuwijk, Rijnsburg en
Leiden.

Groetend,

Ben
h***@gmail.com
2006-06-23 08:28:22 UTC
Post by Ben
Met betrekking tot je vraag voor ervaring met een monteur van deze firma's heb
moet ik je teleurstellen.
Al het onderhoud deden wij namelijk zelf binnen onze vriendenclub.
Bedankt voor de info Ben, ik zal eens een rondje bellen. Allpla &
Ruggerini Italië geven niet thuis. Toevallig wel eens een vastzittende
filterdop gelost? Tips? Adviezen?
Groetjes,
Hielke
Len
2006-06-23 09:13:18 UTC
Post by h***@gmail.com
Toevallig wel eens een vastzittende
filterdop gelost? Tips? Adviezen?
Geef eens een url naar een foto of zo. Het probleem blijft nu wat vaag
en zul je wsch niet veel meer krijgen dan "een maand lang dagelijks
wd40 spuiten" of zo. Waarmee ik natuurlijk niet bedoel dat dat geen
goeie tip zou zijn....:-)

Groet, Len.
Hielke
2006-06-24 18:41:54 UTC
Post by Len
[...]
Len & NG, bij deze dan:
http://home.wanadoo.nl/hielke.van.oostrum/mm150/mm150.html

Ondertussen ben ik van het rare piepende geluid af, de dynamo zat aan het
laatste beetje ruimte om de v-snaar op te spannen.
Ik heb de V-snaar vervangen voor een ietsje kleinere en e.e.a. loopt weer
soepel.

Nou die verrekte %$#$@ dop nog los zien te krijgen....
Groetjes,
Hielke
FSD
2006-06-25 10:19:50 UTC
Ja, ja.

Probeer je vrienden te maken ;-)
--
~@<
_/\_
¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°
Ben
2006-06-23 16:57:03 UTC
Post by h***@gmail.com
Post by Ben
[...]
Helaas het werkplaatshandboek is met de boot overgegaan maar als ik het mij goed
herinner zit er een pakkingje tussen deze deksel. Misschien heeft men dit
gedicht met een vloeibare pakking en dan zit het inderdaad goed vast.
Met een passende sleutel moet hij echter verwijderd kunnen worden worden.
Je kunt misschien eens bellem met Protech werkplaats in Rijnsburg
071-4082495 / 06-53648752 of JS scheepstechniek in Leiden 071-5899988
of Bootservice Reeuwijk 0182-396639.

Ik weet niet of de telefoonnummers nog goed zijn uiteindelijk zijn zij opgegeven
door Allpa marine equipment in 2001.

Succes

Ben
Hielke
2006-06-23 19:03:28 UTC
Bedankt voor de moeite Ben! (en ook Len)

Ik zal van 't weekend een "speciale sleutel" (moordenaar) er eens opzetten.
Als ik er dan toch in (bakskist) lig maak ik ook gelijk een foto :-)
Goed zeilweekend,
Hielke
Ben
g***@gmail.com
2017-07-10 21:23:00 UTC
Post by h***@gmail.com
[...]
ben er inderdaad goed in gestonken, bedankt Hielke. gr. George