Onderwaterschip behandelen van een stalen schip
Huize
2005-07-23 13:03:18 UTC
Beste Frank,

Het huidige onderwater schip zag er volgens mensen met ervaring goed uit. Ik
weet niet of je dit bedoeld of dat je nog meer gegevens nodig hebt.
Ik ben nog niet zo thuis in deze materie en ben al blij met jouw antwoord !

Groeten , Henri
simdex
2005-07-23 14:46:49 UTC
Post by Huize
[...]
Dan zou ik zeggen: even afnemen/vegen met een schuurspons, laten drogen,
antifouling erop en varen!

Op de onderkant van een stalen boot zit normaal gesproken een verflaag tegen
de roest, daarover heen een niet-waterdichte laag met grove vulstoffen die
het geheel een beetje ruw maakt zodat daarop de antifouling goed blijft
zitten, en dus antifouling.

Op oudere boten zit soms ook een teerlaag, maar daar gaan we maar niet van
uit. Alternatief kan een 'teervervanger' zijn, daarop kan de meeste
antifouling rechtstreeks worden opgebracht.

Groet,

Frank
Huize