aansluiten buitenboordmotor
peter
2004-04-02 22:05:19 UTC
hoi,

Ik ben nog vrij een leek op vaargebied.
wegens aanschaf van een boot,en het vervangen van de buitenboordmotor,een
vraag,

Stel: op mijn bootje zit een buitenboordmotor ,mercury 30 pk.
deze wil ik vervangen door een yamaha 10 pk,of een mariner 15 pk of zo iets
dergelijks,maakt niet uit wat voor merk,of hoeveel pk.....
kan lang of kortstaart zijn.

sluiten de kabels,die op de boot aanwezig zijn,aan,op elke willekeurige
motor??
of moet ik dan andere kabels aan gaan sluiten,omdat het een ander merk motor
is??

ik ben benieuwd naar jullie antwoord,ik heb eigenlijk geen idee,

groetjes,

peter
bausie.
2004-04-03 07:08:32 UTC
Post by peter
[...]
Ze moeten op elke motor passen die voor afstand bediening geschikt is
peter.
--
Groeten,
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Ben Alles
2004-04-03 08:13:30 UTC
Post by peter
[...]
Beste Peter,

Laat je door Baussie niet misleiden.

De bestaande bekabeling zal wel bruikbaar zijn maar de eindfittingen
aan de motorzijde verschillen van merk tot merk.
Deze zul je in de meeste gevallen moeten vervangen hetgeen geen dure
investering is, maar wel een hobbeltje dat moet worden genomen indien
je van merk buitenboormotor wilt wisselen.

Met vriendelijke groeten,

Ben Alles