AWL Grip of Interspray 900
Compaen
2004-11-14 19:37:35 UTC
Beste Nieuwsgroepers,

Kan iemand mij het verschil duidelijk maken tussen de produkten AWL Grip en
Interspray 900?
Beide producten komen van dezelfde leverancier, Akzo Nobel.
Beide produkten worden door de fabrikant de hemel ingeprezen.
Wat is wijsheid, wat zijn uw ervaringen?
Bij voorbaat dank
Compaen
castor
2004-11-14 21:24:29 UTC
dag,
Het verschil kan ik U niet duidelijk maken!!
Maar de Anti Fouling Gold Label BP 701 Red van AWL Grip
zit er 3 jaar op, Schip uit water afspuiten en weer als nieuw na 3 jaar
Laat een ander maar krabben en smeren met de troep van tegenwoordig????
Met andere woorden AWL Grip is goed goed en nog eens goed.

watersporter Castor
Compaen
Geert S.
2004-11-14 21:47:41 UTC
Natuurlijk is dat goed spul, het is een koperhoudende,
zelfslijpende antifouling met 44,15 % koperoxide.
AWLGRIP advisserd 3 dikke lagen, dat is goed voor minimaal 3 jaar een schoon
onderwaterschip.
Wat kost zoiets tegenwoordig?

Geert
Compaen
Compaen
Compaen
Geert S.
2004-11-15 11:21:06 UTC
Het wordt er op gespoten.
Laat dan het bedrijf die het aanbrengt de beslissing nemen.

Wanneer je het (zelf) met een roller wilt aanbrengen zijn alleen Double Coat
DDlak of HEMPEL pro-finish geschikt.
Deze lakken hebben een zeer goede vloeiing zodat het verschil tussen spuiten
en rollen niet te zien is.

Geert.
Compaen
Geert S.

Compaen
Willem deVries
2004-11-16 01:51:47 UTC
Post by Compaen
[...]
Awlgrip owners may have been bought out by AKZO hence the 2 products? I
don't know that, but I had my 20 yr Ron Holland designed boat re-done a few
years ago. I think it is a job for a true professional! It's prayed on 3 or
4 times, a few microns, after the gelcoat has been treated, of course,
appropriately.
My boat's coating had become dingy with here and there some spiderweb cracks
(racing). At the same time the yard redesigned the " new looks" of the boat
and made it more modern looking racer:-)
It's not cheap, but this product improved the re-sale value of the boat
considerably. ISO the usual depreciation :-(
The Awlgrip coating becomes very hard substance and often "no waxing" is
required :-)) Just washing.
HTH
Wim